Sprawozdanie z pracy Biura Marketingu i Public Relations UO
za rok akademicki 2021/2022 (do 30 czerwca 2022 r.)

 

W minionym roku akademickim BM i PR podjęło wiele działań mających na celu szerokie propagowanie dobrego wizerunku Uniwersytetu Opolskiego, wsparcie rekrutacji na uczelnię, ugruntowanie jej pozycji w otoczeniu gospodarczym, społecznym i kulturalnym.

Wsparcie dla uchodźców z Ukrainy

Działania na rzecz uchodźców wojennych z Ukrainy zdeterminowały pracę biura od marca 2022 roku. W bezprecedensowej akcji pomocy biuro objęło opieką ponad 500 uchodźców.

Opieka obejmowała całodobowe i świąteczne dyżury telefoniczne, kwaterowanie przybyłych, organizowanie posiłków, zapewnianie najpotrzebniejszych do życia przedmiotów, żywności, wsparcia psychologicznego, opieki zdrowotnej (w tym okołoporodowej), pomoc w znalezieniu pracy, szkoły, przedszkola i docelowego lokum, pomoc w rozwiązywaniu wszelkich problemów. Udało się pozyskać wielu dużych sponsorów i ogromne wsparcie od ludzi prywatnych.

BM i PR wraz z zespołem do spraw uchodźców zorganizowało uroczyste śniadanie wielkanocne dla uchodźców.

Współpraca z mediami – kampanie radiowe i prasowe

Biuro przeprowadziło rekrutacyjne i wizerunkowe kampanie radiowe w stacjach: RMF Maxxx, Rock Radio, Radio Park, Radio Eska i Twoja Stacja. Wykorzystano także Spotify/ 10 000 odsłon (geotargetowanie Opolszczyzna plus Poznań).

BM i PR przeprowadziło kampanie prasowe, mające na celu dotarcie do jak największej liczby odbiorów. Przygotowano materiały do wkładek festiwalowych Gazety Wyborczej (2), reklamy wizerunkowe w GW, połączone ze zbiórką na cele charytatywne (zbiórka na koncentrator tlenu dla dzieci nieuleczalnie chorych, zbiórka na fundację Dr Clown).

Zorganizowano wraz z Gazetą Wyborczą Opole jubileuszową imprezę (o dużym znaczeniu wizerunkowym i rekrutacyjnym) – 20. Edycję Wielkiego Poloneza Maturzystów na opolskim Rynku, z udziałem kilkuset maturzystów. Wydarzenie połączone było z reklamą prasową oraz tygodniową kampanią internetową.

Wielkoformatowy mural i kampania na przystankach MZK

Dzięki pracy biura powstał wielkoformatowy – o powierzchni 320 metrów kwadratowych – mural (ściana budynku dawnej PMWSZ przy ul. Katowickiej 68 ), symbolizujący konsolidację UO z PMWSZ. Mural zyskał bardzo dobre opinie i jego zdjęcia obiegły internet, pisało o nim m.in. również „Forum Akademickie”.

Przeprowadzono kampanię wizerunkową na przystankach autobusowych MZK Opole, zamieszczając na nich wielkoformatowe zdjęcia z reklamami wszystkich wydziałów UO.

Kampanie internetowe

Przeprowadzono dwie szerokie kampanie internetowe.
Kampania I – Koszt 50 406 zł (Google, Facebook, Instagram, TikTok) 23.08.2021 – 25.09.2021.
Wyświetlenia:
13 570 750, kliknięcia: 119 834.
Kampania II – koszt 18 300 tys. zł (Google, Instagram, Facebook, Tiktok) 12.04.2022 – 31.05.2022 (Koszt 18 300 zł). Wyświetlenia: 1 129 842, kliknięcia: 35 260

Systematyczna promocja UO w social mediach i na stronie internetowej. Teksty, fotoreportaże, filmy, nagrodzony kalendarz

Statystyki 1 października 2021 – 25 czerwca 2022
Facebook – zasięg 561 503

W serwisie Facebook zostało opublikowanych 406 materiałów (posty i relacje).

Instagram – Zasięg 28 596

W serwisie Instagram zostało opublikowanych 317 materiałów (posty i relacje).

Na stronie głównej UO opublikowano blisko 480 tekstów dotyczących bieżących wydarzeń na uniwersytecie, sukcesów, wywiadów, relacji (średnio ponad półtora tekstu dziennie), opatrzonych zdjęciami, galeriami zdjęć, a wielu przypadkach także filmami.

Od września 2021 do końca czerwca 2022 powstało 48 filmów, będących materiałami z obsług i spotami. Łączny czas trwania filmów to 5 godzin, 54 minuty i 22 sekundy, co przez ostatnie 10 miesięcy daje średnio 35 minut filmów miesięcznie, około 1 minuta dziennie.

 

Biuro zrealizowało 90 fotoreportaży z bieżącej działalności UO.

Zrealizowano sesje zdjęciowych (w studiu i plenerze) studentów i pracowników UO (kilkanaście).

Biuro wydało kalendarz UO na 2022; pomysł, zdjęcia i realizacja według autorskiego pomysłu. Wyprodukowano 600 sztuk. Po opublikowaniu kalendarza na uniwersyteckim profilu Fb zareagowało 250 tys. internautów! Pojawiło się kilka tysięcy polubień, kilkaset komentarzy. Pisali o nas specjaliści od promocji i marketingu, zawsze pozytywnie. Kalendarz zdobył drugą nagrodę w kategorii Gadżet Promocyjny w ogólnopolskim konkursie GeniusUniversitatis. 

Transmisje na żywo

Biuro prowadziło nadzór na transmisjami na uczelnianym FB, prowadziło cykliczne transmisje z Festiwalu Nauki (od października do czerwca, 1-2 miesięcznie), cykliczne transmisje dla Wydziału Lekarskiego (10 odcinków), transmisje z wydarzeń takich jak inauguracja roku akademickiego, DHC, Piastonalia, transmisje z wydarzeń organizowanych przez poszczególne wydziały. 

Biuro świadczyło szeroko rozumianą pomoc w organizacji imprez, eventów, uroczystości uniwersyteckich – pomoc techniczna, ścianka, banery, relacje na żywo, serwisy tekstowe, foto i wideo.

Gadżety, ulotki, wizyty, publikacje, umowy promocyjne

BM i PR przygotowało, zgodnie z nową identyfikacją wizualną, ponad 10 tys. gadżetów promocyjnych, które przekazano na potrzeby wydziałów uczelni. Od października do czerwca UO zakupiło gadżety za blisko 100 tys. zł.

Biuro przygotowało ulotki promocyjne według nowej identyfikacji wizualnej; zostały rozdysponowane podczas wyjazdów do szkół realizowanych przez pracowników uczelni i BMiPR.

Przygotowano teczki absolwenta – specjalne okładki na świadectwa promujące UO trafiły do ponad 4 tysięcy uczniów z czterech województw: dolnośląskiego, opolskiego, łódzkiego, śląskiego.

W roku akademickim 2021/2022 pracownicy biura odwiedzili 6 klas Liceum Ogólnokształcącego nr 7 w Opolu, oraz 6 klas liceum w Wodzisławiu Śląskim, zrealizowało zdalnie połączenie z wszystkimi klasami maturalnymi LO 5 w Opolu. Odwiedzili nas również uczniowie I LO z Wodzisławia Śląskiego (około. 60 osób).

Od października 2021 r. do czerwca 2022 r. ukazało się 5 numerów pisma UO „Indeks” oraz numer specjalny „Indeksu” – z okazji jubileuszu pięciolecia Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego.

Biuro przyczyniło się do organizacji konferencji Fit Forthem; zamówiło wszystkie potrzebne gadżety oraz przeprowadziło przetarg na dodatkowe materiały promocyjne na potrzeby wydarzenia. Biuro było także odpowiedzialne za opiekę techniczną podczas spotkań sojuszu.

Biuro podpisało umowy z firmą Winning Moves, producentem oraz dystrybutorem licencjonowanych, personalizowanych i regionalnych edycji gier. Pod koniec 2022 na rynku pojawi się gra planszowa Monopoly, w której odnajdziemy również pola nawiązujące do Uniwersytetu Opolskiego (walor promocyjny). Zanim to nastąpi, odbędzie się oficjalna premiera z udziałem partnerów (w tym UO).

Wsparcie BM i PR dla drużyny siatkarskiej Uni Opole

Biuro Marketingu i PR wspiera organizacyjnie (przygotowanie biletów, plakatów, pomoc przy meczach domowych) i promocyjnie występującą w Tauron Lidze drużynę siatkarską Uni Opole, będącą wizytówką Uniwersytetu Opolskiego. Od października 2021 biuro przygotowało 43 filmy dotyczące Uni.

Inne działania

Ciągła współpraca z administratorami stron uniwersyteckich:

  • wdrażanie nowych rozwiązań
  • pomoc z wizualizacją treści
  • aktualizacja listy osób uprawnionych do zarządzania treściami
  • monitorowanie i utrzymanie poprawności działania stron internetowych
  • pomoc w problemach z funkcjonowaniem stron
  • Stworzenie 15 stron internetowych.
  • opublikowanie 130 ogłoszeń BIP
  • opublikowanie 140 ogłoszeń na stronie głównej UO

Filmy zrealizowane przez BM i PR

  1. Piętnaścioro Afgańczyków ewakuowanych z Kabulu już w Opolu
  2. Biuro Dydaktyki i Spraw Studenckich wita!
  3. Wnioski o stypendium dla osób z niepełnosprawnościami
  4. Lektorat języka obcego SJO | Video informator na rok akademicki 2021/2022
  5. Inauguracja Roku Akademickiego 2021/2022
  6. Podsumowanie Roku Akademickiego 2020/2021
  7. STYPENDIUM REKTORA – Składamy wnioski!
  8. Strategia rozwoju Uniwersytetu Opolskiego w latach 2021/2027
  9. 90. rocznica urodzin Karola Cebuli
  10. Znaczenie chrześcijańskich studiów orientalnych
  11. Posiedzenie plenarne Polsko Czeskiej Asocjacji Uniwersytetów
  12. W poszukiwaniu optymalnego modelu miasta – Jubileusz pracy naukowej i urodzin prof. Janusza Słodczyka
  13. USOS | Jak było kiedyś / jak jest teraz
  14. UO wobec pandemii COVID-19
  15. LESSON 29 – Ania Maczura
  16. Nagrody Quality wręczone
  17. LESSON 31 –
  18. Życzenia Świąteczne!
  19. Życzenia – Dziekan Wydziału Teologicznego UO
  20. LESSON 32 – Update 2022 New Year New Me
  21. Noc biologów na UO
  22. Wnioski o zapomogę dla studentów!
  23. Święto Uniwersytetu Opolskiego
  24. Posiedzenie Rady INM
  25. Pizza dla uchodźców
  26. Nikt nie chce tej wojny!
  27. Polsko-ukraińskie spotkanie z dobrem
  28. Polonez maturzystów 2022. Rektor UO zaprasza!
  29. Lesson 34 – ART
  30. Polonez maturzystów 2022
  31. Wielkanocne spotkanie dla uchodźców
  32. Wszystko co musisz wiedzieć o coachingu! – HalynaHudyma – Uniwersytet Opolski
  33. HalynaHudyma – coach ACC ICF na Uniwersytecie Opolskim
  34. ГалинаГудима – Коуч ACC ICF в Опольськомууніверситеті
  35. Все, щовампотрібнознатипрокоучинг! – ГалинаГудима – Опольськийуніверситет
  36. Środkowoeuropejski Tydzień Międzynarodowy
  37. Germanistyka na Uniwersytecie Opolskim
  38. 70 lecie Biblioteki Uniwersytetu Opolskiego
  39. Piknik Zdrowia Uniwersytetu Opolskiego
  40. Kard. Kurt Koch doktorem honoris causa UO. Promocje doktorów i doktorów habilitowanych.
  41. Jubileusz 30 lecia Wydziału Ekonomicznego UO Jubileusz 30 lecia Wydziału Ekonomicznego UO
  42. Uroczyste zakończenie Legii Akademickiej na Uniwersytecie Opolskim
  43. II Ogólnopolskie Zawody Symulacji Medycznej Sim_Challenge_2022
  44. Nowy kierunek nauczycielski w Instytucie Fizyki UO!